Vigyázz magadra, érezd jól magad!

Életem első teljesen önálló repülőútja két héttel az egyetem kezdete előtt Eindhovenbe vezetett, ahonnan további másfél órás buszúttal lehet eljutni Amszterdamba.
A reptéren a hajnali indulás ellenére is egész kis csapattól kellett  kezdetben nevetős, majd hirtelen könnyes búcsút vennem. Az enyhén túlsúlyos bőröndöm eddigre egy kis látvány-átcsoportosítás és "na jó, mehet" félrenézés után elindult az útján, a pattanásig telepakolt, de így is feneketlen hátizsákomba belekerült még egy "kis" búcsúajándék, és mire felszállt a gép, valószínűleg a könnyek is felszáradtak. Az otthon maradottak ezután közös reggeli palacsintázással próbálták feldolgozni (megünnepelni?) az elutazásomat - és erről persze nem felejtettek el  részletes fényképes beszámolót küldeni nekem...

Én közben meglepően nyugodt voltam. Eindhovenben jó előre megkerestem a buszmegállót, hogy biztosan ne tévesszem el, aztán mindenkit tájékoztattam otthon, hogy jó úton haladok a végcél felé, és türelmesen kivártam azt a pár órát a busz indulásáig. Ami aztán végül nem következett be, ugyanis csak ketten (majd később négyen) vártunk a buszra, így pedig nem volt gazdaságos elindítani. Bár a sofőr beszélt angolul, valahogy a lényeg - hogy most mégis mi lesz - elveszett a mese közben, ezért viszonylag nagy meglepetésként ért, hogy majdnem egy óra plusz várakozás után tényleg küldtek egy buszpótló taxit, amivel el is szállítottak minket egészen Amszterdamig, utólagosan kiderülő költségek nélkül. A kis kaland után a hátamon egy nagy túrazsákkal elrángattam a több mint 30 kilós bőröndöt hazáig, ahol újabb meglepetés várt egy nagyon meredek, majd miután az első akadályt sikeresen teljesítettem, még egy meredek, szűk folyosón lévő, enyhén csigában végződő lépcső személyében. Miután megmásztam őket, és persze  komoly izommunka árán felrángattam rajtuk a poggyászt is, boldogan konstatáltam, hogy első kaland és első önálló problémamegoldás kipipálva. Valami ilyesmiről szól az Erasmus, nem? Miközben persze az intelmeknek és jókívánságoknak eleget téve vigyázok magamra, és azért jól is érzem magam. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Éljen a holland gasztronómia!

I want to ride my... do I?

Minden kezdet nehéz…